Példa: az offline és az online marketing kombinálása
Azt hiszem sokan nehezen tudnak elvonatkoztatni az internet világától (pontosabban az internettől, mint közegtől), amikor online marketing, e-mail marketing, céges weblap stb. témáról van szó. Arra gondolok, hogy mondjuk egy bolt tulajdonosa gyakran kizárólag internetezőkben és az interneten zajló eseményekben tud gondolkozni. Ez persze nem az ő hibája, de ettől függetlenül sok olyan megoldás van, amikkel szépen ki lehet használni az internet adta lehetőségeket anélkül, hogy kizárólag az internetező érdeklődőkkel foglalkoznánk.
Itt a közelünkben nemrég nyílt egy “futball szaküzlet”, ahol szinte kizárólag focival kapcsolatos sportruházat és -felszerelés kapható. A legjobb csapatok szerelései (mezek, melegítők, pólók), labdák, cipők, stb. Persze én is körülnéztem bent és azt láttam, hogy néhány (leendő) vásárló egy űrlapot tölt ki a pultnál. Ez persze felkeltette az érdeklődésemet és “utánanéztem” miről van szó.
Aki olyasmit keresett, ami épp nem volt raktáron, annak felajánlották, hogy töltsön ki egy rövid űrlapot: név, telefonszám, e-mail cím, mi az érdeklődési köre (pl. melyik a kedvenc csapata), illetve mi az a termék, amire “vár” – és ha kapnak árut, azonnal értesítik az érdeklődőt. Azt is elmondták az eladók, hogy hétről-hétre az egyik csapat (pl. FC Barcelona) felszereléseit akciós feltételekkel lehet megvenni és aki kitölti az űrlapot, semmiképpen nem fog lemaradni az akcióról, mert telefonon vagy e-mailben időben értesítik róla.
Azt nem tudom, hogy élnek-e az e-mail marketing adta automatizálási lehetőségekkel, de ha igen, akkor egy olyan adatbázissal egybekötött marketing rendszer lesz idővel a kezükben, aminek segítségével az egyébként gyér forgalmú időszakokban is bármikor tudnak extra bevételt generálni ügyes figyelemfelkeltő akciókkal.
Egy év alatt mondjuk simán össze lehet gyűjteni több ezer focirajongó e-mail címét, akiről ráadásul azt is tudják, hogy melyik csapat a kedvence, vagy milyen felszerelések érdeklik az átlagnál jobban (pl. a kapusokat a kapuskesztyűk). Ilyen tudással a birtokukban bármikor kiküldhetnek a Juventus szurkolóknak egy olyan e-mailt, amiben egy 5 napon keresztül tartó például “Ha 3 dolgot veszel, a negyediket ajándékba kapod” jellegű ajánlatot tesznek.
Ilyen és ehhez hasonló trükköket szinte bármilyen “offline” üzlet is kialakíthatna kis leleményességgel. A végére gyorsan még egy példa: egyik kedvenc éttermemben minden vendég kitölthet egy rövid értékelő lapot (a lapok minden asztalon ott vannak alapból), amin persze az e-mail címet is “elkérik”. Az e-mail címekre rendszeresen elküldik a jobbnál-jobb akciós lehetőségeket, amik egészen biztosan felpörgetik az egyébként alacsonyabb forgalmú időszakokat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.